Největší divizí skupiny Promet je strojírenství. Do tohoto segmentu kromě Tatra Trucks řadíme i sousedící Tawesco, Tawesco Automotive u Prahy a novojičínskou Stecomtru. Tatra je všem velmi dobře známa, nicméně nemenší pozornost si taktéž zaslouží i další společnosti. 

Tawesco bylo založeno v roce 1995 vyčleněním provozu nářaďovny Tatra. Postupně se v roce 1997 firma rozrostla o lisovnu a v roce 2005 o svařovnu. Od roku 2011 se Tawesco stalo členem skupiny PROMET GROUP.

Tawesco se zabývá výrobou dílů zejména pro automobilový průmysl, mezi významné zákazníky patří Škoda Auto, VW, Audi, Bentley, SEAT, TPCA, Volvo a mnoho jiných. Tawesco vyrábí mimo jiné i lisovací nástroje, které dosahují hmotnosti až 40 tun. Jde například o nástroje k lisování bočnic pro osobní automobily. Vyrábí i vlastní svařovací přípravky, na kterých pak v Tawescu vznikají rámy pro Tatru, rámy a nápravy pro zemědělský či lesnický průmysl jako např. pro kombajny John Deere anebo mnoho dílů pro manipulační techniku Linde či Fenwick. Bezesporu se jedná o velmi zajímavou a širokou škálu produkce, tatrovácké kabiny pro typ 815 nevyjímaje, tyto pak přes lakovnu putují rovnou na tatrováckou montáž.

Za dobu, kdy je společnost Tawesco součástí skupiny PROMET GROUP, došlo k proinvestování takřka 2 mld. Kč. Mezi významné investice řadíme postupový lis značky Schuler, lis Dieffenbacher k testování nových nástrojů, šest obráběcích center Trimill, novou halu pro výrobu těžkých podvozkových svařenců John Deere včetně veškerého strojního vybavení, které nás přeneslo od ručního svařování k automatickému anebo jednu z prvních investic, a to zateplení původní haly provozu.

Za největší investici tohoto roku je považován nákup nového transferového lisu za bezmála 8 mil Eur. Tento lis s lisovací silou až 2 500 tun jsme koupili od německého výrobce Schuler. Hlavní předností stroje je vysoká tuhost a vysoká míra možného mimostředového zatížení, což umožní zpracovávat velmi široké spektrum lisovaných dílů, včetně pevnostních materiálů. V Kopřivnici se již od jara demontovalo 12 starých a nepotřebných lisů, rozebíraly se ocelové konstrukce podlah a vybudoval se betonový základ pro nový lis. Vše probíhalo za plného provozu. První díly vyráběné na tomto stroji budou dodávky na nové, plně elektrické modely aut. Výroba by měla započít začátkem roku 2021.

Tawesco píše příběhy výrobou vlastních nástrojů, díky kterým jsou vyráběny například lisované díly ve formě okenních a bočních rámů u osobních automobilů známých značek. Tyto příběhy nakonec dopisujete vy, vlastníci nejen osobních automobilů.