Transferový lis od německého výrobce Schuler je již na svém místě!

Tak jak jste mohli zhlédnout již ve videu umístěném na LinkedInu, dostat tak obrovské části transferového listu na místo nebyla žádná legrace. Za tímto procesem stojí týdny ustavičného plánování od převozu částí lisu z německého Erfurtu až po samotné umístění lisu na jeho místo v Kopřivnici 

Plánovaní je jedna věc, realizace je ale mnohem náročnější. Břemena byla v Erfurtu naložena na speciální podvalníky pro nadrozměrnou přepravu, které je převezly dlouhých 215 km do přístavu Hafen Haldensleben, kde byly přeloženy na loď a dále pluly necelých 400 km po Labi až do Mělníku. Zde byli opět naloženy pomocí jeřábů na speciální podvalníky, které je v nočních hodinách převezly do 400 km vzdálené Kopřivnice. Mezi největší přepravované břemena patřil stůl lisu 168 t, který dorazil dne 2.11. (11 x 6 x 3,6 m) a beran 182 t, který dorazil dne 13.11. (10 x 6 x 3,5 m).  

U takto nadrozměrných dílů bylo potřeba udělat opatření i v samotném areálu. Ty nastaly hned u vrátnice Tatra, kde se musela zbourat stará budka váhy nákladních vozidel. Další stavební úpravy byly nezbytné na vratech nářaďovny, které se demontovaly byla vybourána část zdi. Pak už nic nebránilo přepravci dodat všechny hlavní části až do haly, kde si jednotlivé díly převzala firma Convoi, která se specializuje na manipulaci s těžkými břemeny. Došlo k přeložení z nákladního auta na speciální podvozek tažený velikým vysokozdvižným vozíkem, který převezl náklad až pod speciální 400 t jeřáb, ten pak posadil jednotlivé bloky na to správné místo. 

Dále už následovala mechanická montáž a další instalační práce (hydraulické a pneumatické rozvody, instalace elektrokabeláže atd.). Na tak složitém procesu se podílela i společnost VAMOZ, která se postarala o veškeré stavební práce od budování základů pod lis přes nové podlahy až po ocelové konstrukce. Po novém roce až do poloviny února 2021 budou na lisu probíhat softwarové práce a práce na oživování celé linky.   

Transferový lis je určen především pro výrobu plechových výlisků, které budou součástí karoserií osobních vozů Škoda Auto. První díly vyráběné na tomto stroji budou dodávky na nové, plně elektrické modely aut, a to především pro nové elektrovozy modelu Enyaq. Dále bude vyrábět díly také pro starší modely s klasickými spalovacími motory, pro modely ScalaKamiq, Karoq a Kodiaq. Poslední čtyři zmiňované modely jsou z převedené výroby z našeho sesterského závodu Tawesco Automotive v Letňanech.